Portia de sanatate - Fasolea verde

Evenimente

Portia de sanatate - Fasolea verde

08 Iul

17:00-19:00

Cluj Napoca

Asociatia Parinte inFloresti si hipermarketul cora, impreuna cu partenerii Bestkids si Hurom Romania, va invita vineri, 8 iulie, sa participati la urmatoarea activitate din cadrul proiectului " Portia de sanatate ".

Vom vorbi despre beneficiile consumului de fasole verde, iar intre orele 17.00 - 19.00 vom avea demonstratii culinare si degustari gratuite destinate publicului larg. 

Va asteptam sa savurati, alaturi de noi, Portia de sanatate !

Fasolea verde

Vitamine:  C, K, A, B2, B6, B3, B9, E

Minerale: mangan, molibden, magneziu, potasiu, fier, fosfor, calciu, cupru, siliciu, crom

Acizi grasi omega 3

Fibre alimentare

Aminoacizi esentiali: triptofan

Cercetarile curente au aratat ca fasolea este originara din  America de Sud, fiind cultivata de mayasi si incasi si facand parte din dieta mexicana de peste 7000 de ani. Adusa in Europa de spanioli si cultivata apoi pe toate continentele fasolea a ajuns in prezent sa numere peste 150 de soiuri, cu diferite culori si forme, inclusiv negru si mov. Chiar daca aspectul pastailor variaza, soiurile sunt similare ca beneficii si continut nutritional. Ele contin un numar redus de calorii si 0 grasimi saturate.

Beneficiile consumului de fasole verde:

  • Ne ofera o cantitate mare de antioxidanti; pe langa antioxidantii clasici (vitamina C, betacatotenul) fasolea verde ne ofera si o doza importanta de mangan, un mineral cu efect antioxidant si protector la nivel celular. Alti nutrienti continuti, cu rol antioxidant sunt carotenoidele (luteina, neoxantina, zeaxantina) si flavonoizii;
  • Protejeaza sistemul cardio-vascular, datorita antioxidantilor continuti si a grasimilor esentiale omega 3
  • Efect anti-inflamator, tot prin actiunea carotenoizilor si flavonizilor
  • Faciliteaza digestia datorita continutului de fibre
  • Ajuta la scaderea glicemiei si regleaza nivelul colesterolului din corp
  • Previne cancerul de colon, colorectal (datorita fitatilor continuti) si cancerul de san si cancerul ce afecteaza organele sexuale masculine (datorita fitoestrogenilor – lignani)
  • Mentine sanatatea oaselor (Calciu, vitamina K, vitamina A, siliciu)

Stiati ca francezii asemana fasolea galbena cu untul, datorita culorii si a faptului ca se topeste in gura?

Sticksuri din fasole verde cu pesmet si parmesan

Pentru aceasta reteta simpla avem nevoie de 500g de fasole verde, spalata si curatata de capete. Nu e nevoie sa o rupem in bucati ci vom folosi pastaile intregi pe care le vom stropi cu ulei de masline, sare, piper, usturoi maruntit, pesmet (cam 100 de grame) si parmesan (tot 100g). Amestecam bine astfel incat fiecare pastaie sa fie acoperita si asezam apoi pastaile imbracate in pesmet si parmesan intr-o tava, pe hartie de copt, intr-un singur strat (asezate in straturi groase nu vor deveni crocante). Le coacem la cuptorul preincalzit la 200°C pentru aproximativ 8-10 minute si le servim calde.

Paste cu pesto si fasole verde

Pentru a pregati 4 portii din aceste paste avem nevoie de: 320 g paste (penne), 150g pesto de busuioc, 250g fasole verde (proaspata sau congelata), 2-3 catei de usturoi, ulei de masline, sare si piper. Vom incepe prin a opari timp de 5 minute fasolea verde proaspata (spalata, curatata de capete si rupta in bucati de 4-5 cm in prealabil) in apa cu sare; daca folosim fasole congelata doar o dezghetam momentan. O vom clati apoi cu apa rece si o lasam sa astepte. Vom fierbe apoi pastele conform instructiunilor de pe ambalaj, in apa cu sare si un strop de ulei iar cand sunt gata le vom clati si pe ele cu apa rece. Intr-o tigaie mare tragem putin usturoiul maruntit in ulei de masline, adaugam apoi fasolea verde si o sotam pentru 2-3 minute pentru ca apoi sa adaugam pesto-ul si dupa inca 2 minute si pastele. Se servesc calde, presarate cu busuioc verde maruntit sau parmesan.

Salata de rucola cu pastai

Aceasta salata racoritoare poate fi preparata atat cu fasole verde cat si cu fasole galbena. Avem nevoie de 250g pastai pe care le spalate si rupte in bucati pe care le fierbem in apa cu sare timp de 3-4 minute iar apoi le clatim cu apa rece. In bolul de salata amestecam usor pastaile cu 100g masline, o ceapa taiata julien si 200g de rucola. Asezonam cu un amestec de ulei de masline, zeama de lamaie, mustar dijon, sare si piper si servim cu pofta. 

Adauga in calendar 07/08/2016 17:00 07/08/2016 19:00 Europe/Bucharest Portia de sanatate - Fasolea verde

Asociatia Parinte inFloresti si hipermarketul cora, impreuna cu partenerii Bestkids si Hurom Romania, va invita vineri, 8 iulie, sa participati la urmatoarea activitate din cadrul proiectului " Portia de sanatate ".

Vom vorbi despre beneficiile consumului de fasole verde, iar intre orele 17.00 - 19.00 vom avea demonstratii culinare si degustari gratuite destinate publicului larg. 

Va asteptam sa savurati, alaturi de noi, Portia de sanatate !

Fasolea verde

Vitamine:  C, K, A, B2, B6, B3, B9, E

Minerale: mangan, molibden, magneziu, potasiu, fier, fosfor, calciu, cupru, siliciu, crom

Acizi grasi omega 3

Fibre alimentare

Aminoacizi esentiali: triptofan

Cercetarile curente au aratat ca fasolea este originara din  America de Sud, fiind cultivata de mayasi si incasi si facand parte din dieta mexicana de peste 7000 de ani. Adusa in Europa de spanioli si cultivata apoi pe toate continentele fasolea a ajuns in prezent sa numere peste 150 de soiuri, cu diferite culori si forme, inclusiv negru si mov. Chiar daca aspectul pastailor variaza, soiurile sunt similare ca beneficii si continut nutritional. Ele contin un numar redus de calorii si 0 grasimi saturate.

Beneficiile consumului de fasole verde:

  • Ne ofera o cantitate mare de antioxidanti; pe langa antioxidantii clasici (vitamina C, betacatotenul) fasolea verde ne ofera si o doza importanta de mangan, un mineral cu efect antioxidant si protector la nivel celular. Alti nutrienti continuti, cu rol antioxidant sunt carotenoidele (luteina, neoxantina, zeaxantina) si flavonoizii;
  • Protejeaza sistemul cardio-vascular, datorita antioxidantilor continuti si a grasimilor esentiale omega 3
  • Efect anti-inflamator, tot prin actiunea carotenoizilor si flavonizilor
  • Faciliteaza digestia datorita continutului de fibre
  • Ajuta la scaderea glicemiei si regleaza nivelul colesterolului din corp
  • Previne cancerul de colon, colorectal (datorita fitatilor continuti) si cancerul de san si cancerul ce afecteaza organele sexuale masculine (datorita fitoestrogenilor – lignani)
  • Mentine sanatatea oaselor (Calciu, vitamina K, vitamina A, siliciu)

Stiati ca francezii asemana fasolea galbena cu untul, datorita culorii si a faptului ca se topeste in gura?

Sticksuri din fasole verde cu pesmet si parmesan

Pentru aceasta reteta simpla avem nevoie de 500g de fasole verde, spalata si curatata de capete. Nu e nevoie sa o rupem in bucati ci vom folosi pastaile intregi pe care le vom stropi cu ulei de masline, sare, piper, usturoi maruntit, pesmet (cam 100 de grame) si parmesan (tot 100g). Amestecam bine astfel incat fiecare pastaie sa fie acoperita si asezam apoi pastaile imbracate in pesmet si parmesan intr-o tava, pe hartie de copt, intr-un singur strat (asezate in straturi groase nu vor deveni crocante). Le coacem la cuptorul preincalzit la 200°C pentru aproximativ 8-10 minute si le servim calde.

Paste cu pesto si fasole verde

Pentru a pregati 4 portii din aceste paste avem nevoie de: 320 g paste (penne), 150g pesto de busuioc, 250g fasole verde (proaspata sau congelata), 2-3 catei de usturoi, ulei de masline, sare si piper. Vom incepe prin a opari timp de 5 minute fasolea verde proaspata (spalata, curatata de capete si rupta in bucati de 4-5 cm in prealabil) in apa cu sare; daca folosim fasole congelata doar o dezghetam momentan. O vom clati apoi cu apa rece si o lasam sa astepte. Vom fierbe apoi pastele conform instructiunilor de pe ambalaj, in apa cu sare si un strop de ulei iar cand sunt gata le vom clati si pe ele cu apa rece. Intr-o tigaie mare tragem putin usturoiul maruntit in ulei de masline, adaugam apoi fasolea verde si o sotam pentru 2-3 minute pentru ca apoi sa adaugam pesto-ul si dupa inca 2 minute si pastele. Se servesc calde, presarate cu busuioc verde maruntit sau parmesan.

Salata de rucola cu pastai

Aceasta salata racoritoare poate fi preparata atat cu fasole verde cat si cu fasole galbena. Avem nevoie de 250g pastai pe care le spalate si rupte in bucati pe care le fierbem in apa cu sare timp de 3-4 minute iar apoi le clatim cu apa rece. In bolul de salata amestecam usor pastaile cu 100g masline, o ceapa taiata julien si 200g de rucola. Asezonam cu un amestec de ulei de masline, zeama de lamaie, mustar dijon, sare si piper si servim cu pofta. 

Cluj Napoca Cora info@cora.ro false MM/DD/YYYY

Vezi alte evenimente