Garantiile Produselor se asigura in conformitate cu Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora si Ordonanta 21/1992 privind protectia consumatorilor, cu completarile si modificarile ulterioare, republicate.. Precizam ca produsele alimentare nu beneficiaza de garantie.In momentul in care achizitionati un Produs, beneficiati de garantia legala, in temeiul legii, prin care cora va garanteaza ca Produsul vandut este conform cu specificatiile pe care cora le-a indicat drept caracterizand acel Produs.
Termenul de garantie legala este de 2 ani calculat de la data livrarii Produsului, dar, pentru Produsele a caror durata de viata este mai mica de 2 ani, termenul de garantie legala este redus la durata medie de utilizare a Produsului.
Pentru Produsele a caror durata de viata este mai mica de 2 ani si cu privire la care termenul de garantie legala si / sau durata medie de utilizare nu sunt specificate pe bon / factura sau pe alte documente care insotesc Produsele, termenul de garantie legala este de 30 de zile, aceasta fiind durata medie de utilizare asumata de cora pentru respectivele Produse.
Pentru a beneficia de garantia legala este necesar sa pastrati documentul de achizitie al Produsului.Suplimentar, cora sau producatorul Produsului va pot oferi o garantie comerciala pentru o perioada determinata, insa aceasta nu poate limita drepturile pe care vi le ofera garantia legala si este independenta de aceasta din urma. Garantia comerciala se poate acorda gratuit sau, cu acceptul Clientului, contra cost, in functie de publicitatea/campania de informare adusa la cunostinta Clientului de catre cora.
Prin urmare, garantia comerciala reprezinta un angajament asumat de cora sau de producatorul Produsului, suplimentar fata de garantia legala, de restituire a pretului platit, de reparare sau de inlocuire a Produsului in cazul in care acesta nu indeplineste conditiile stabilite prin garantie sau enuntate prin publicitatea/campania de informare adusa la cunostinta Clientului.
Toate Produsele de folosinta indelungata comercializate pe site-ul www.cora.ro pentru care cora/producatorul Produsului acorda o garantie comerciala (conform celor de mai sus), vor fi insotite de certificate de garantie emise de cora/producatorul Produsului. Il gasiti in format tiparit in cutia Produsului sau il veti primi o data cu bonul de comanda.
Pentru a beneficia de garantia comerciala este necesar sa pastrati documentul de achizitie al Produsului si certificatul de garantie. Pe langa certificatul de garantie, dupa caz, in ambalajul Produsului puteti gasi urmatoarele: declaratia de conformitate, cartea tehnica, ori instructiunile de folosire, instalare, exploatare, intretinere, eliberate de producator.
Niciun Client nu poate solicita o garantie extinsa, in alti termeni si alte conditii si/sau o garantie valida pentru un termen mai lung decat cel prevazut in documentele sau campaniile de comunicare/informare mentionate mai sus.
Daca Produsul achizitionat se defecteaza in perioada de garantie (legala, respectiv comerciala), va rugam sa ne semnalati situatia prin e-mail la comenzionline@cora.ro sau telefonic, la 0374 400 100. cora va asigura, fara vreo plata din partea Clientului, toate operatiunile necesare returnarii Produsului catre cora, pentru demersurile ulterioare (de exemplu, analiza Produsului, remediere, inlocuire, dupa caz).
In cazul in care cora constata ca reclamatia prin care invocati lipsa conformitatii ori defectiuni ale Produsului este justificata, puteti solicita in primul rand repararea Produsului, sau aveti dreptul de a solicita inlocuirea Produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau implica costuri mai mari pentru cora pentru punerea in practica, respectiv cu exceptia situatiei in care reclamatia nu este justificata (ex. repararea nu intra in sfera garantiei). In cazul unei reclamatii justificate, inlocuirea Produsului este posibila in limita stocului disponibil; in cazul in care cora constata ca nu este posibila nici repararea, si nici inlocuirea Produsului, cora se obliga la restituirea contravalorii sau reducerea corespunzatoare a pretului Produsului.
Lipsa de conformitate a Produsului trebuie sa fie comunicata catre cora in termen de 2 luni de la data de la care ati constatat-o, dar pana la expirarea termenului de garantie.
Clientul nu va suporta niciun cost necesar aducerii Produsului la conformitate, toate costurile revenind in sarcina cora, inclusiv costurile postale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manopera, materiale utilizate si ambalare.
Repararea, sau dupa caz inlocuirea Produsului se va face in termen de maxim 15 zile calendaristice de la data la care, dupa caz, fie ati adus la cunostinta cora lipsa de conformitate a Produsului, fie ati predat Produsul catre cora, ori persoanei desemnate de cora pe baza unui document de predare-preluare, conform art. 11 alin. 4 din Legea nr. 449/2003.
In ceea ce priveste Produsele de folosinta indelungata, cum ar fi dispozitivele electronice, daca, in cursul perioadei de garantie, totalul intervalelor in care Produsul nu a functionat din cauza defectelor depaseste 10% din respectiva perioada de garantie, puteti solicita inlocuirea sau o rambursare a pretului platit.
Tot cu privire la produsele de folosinta indelungata, odata ce acestea sunt inlocuite, ele sunt acoperite de o noua garantie care incepe din momentul inlocuirii.
In cazul Produselor reparate, garantiile legale si comerciale se prelungesc cu o perioada egala cu timpul scurs din momentul in care ati notificat defectul catre cora sau ati predat Produsul defectat, pana in momentul in care Produsul a fost reparat si ati fost instiintat cu privire la acest lucru sau pana in momentul in care Produsul v-a fost livrat de cora.
Clientul poate returna produsele achizitionate din Magazinele Web, pentru motiv de neconformitate, in urmatoarele situatii:
· Ambalajul prezinta deteriorari severe, cu exceptia produselor alimentare;
· Produsele au fost livrate/ facturate gresit;
· Produsele prezinta defecte de fabricatie;
· Produsele au dimensiuni eronat comandate de catre Client;
· Produsele nu respecta continutul mentionat in momentul Comenzii
In cazul produselor non alimentare, produsul trebuie returnat cu toate accesoriile, daca este cazul, si toate documentele care l-au insotit.
Dreptul de retragere din contract in termen de maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la primirea Produselor este diferit de garantia acordata Produselor.
In cazul dreptului de retragere, consumatorul este responsabil si achita costurile legate de transport si returnarea bunului si suporta costurile diminuarii valorii produsului nealimentar in caz de: desigilare, produsele nu sunt adecvate pentru returnare din motive de igiena sau de protectie a sanatatii, produse care, in functie de natura lor, se amesteca inseparabil cu alte articole, produse a caror valoare ulterioara depinde de fluctuatiile pietei si care nu pot fi controlate de comerciant si alte situatii asemenatoare.
De asemenea, nu pot face obiectul dreptului de retragere produsele alimentare perisabile si bunurile realizate conform specificatiilor consumatorului sau personalizate in mod evident.
Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului.
In conformitate cu art. 7 alin. 1 din OUG nr. 34/2014, Clientul are dreptul de a denunta unilateral Contractul la Distanta, in termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data primirii Produsului/Produselor, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv doar in magazinul mentionat pe factura. In acest caz, cheltuielile directe de returnare a Produselor vor cadea, conform legii, in sarcina Clientului.
Click aici pentru a descarca Formularul de retragere.
In cazul produselor livrate la domiciliu sau ridicate din punctele drive, returul se poate face doar in magazinul care a pregatit comanda, mentionat pe factura, la Serviciul Clienti, in baza documentelor fiscale, in 48h de la data achizitiei pentru produsele alimentare si in 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data achizitiei pentru produsele nonalimentare.
Produsul alimentar ce urmeaza a fi returnat trebuie sa fie in termenul de valabilitate.
In cazul produselor livrate la domicilu, rambursarea se va face la pretul inscris pe documentul fiscal ce insoteste produsul returnat si va fi efectuata pe loc, iar costul livrarii nu se restituie. Toate beneficiile cora (HiperPuncte, Tichete cora de reducere etc.) acordate Clientului la achizitie vor fi anulate.
Clientul se obliga sa notifice Vanzatorului, intentia sa de a returna Produsele achizitionate, prin orice mijloc de comunicare scrisa pe adresa comenzionline@cora.ro in termen de maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la primirea Produselor si/sau Serviciilor.
Clientului care a notificat Vanzatorul in conditiile de mai sus, ii revine responsabilitatea de a se asigura ca Produsele la care a facut referire vor fi returnate in maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice, in caz contrar, Vanzatorul va considera cererea nefondata/invalida si poate refuza returul.
Vanzatorul poate sa refuze Produsele returnate de catre Clientii sai, daca Returul se incadreaza intr-unul din cazurile prevazute in continuare, fara ca acesta din urma sa poata pretinde daune-interese sau despagubiri:
· In cazul inlocuirii Produsului achizitionat cu un alt Produs avand alte specificatii sau de un tip diferit, exceptie facand situatia cand Produsele au dimensiuni eronat comandate de catre Client.
· In cazul in care cererea de returnare pentru oricare din situatiile prevazute in acest capitol are data de expediere a notificarii intentiei de returnare care depaseste termenul de 14 (paisprezece) zile calendaristice, calculat din ziua calendaristica imediat urmatoare datei contractului onorat.
· In cazul in care se returneaza un Produs avand ca motivatie una dintre situatiile prevazute in prezentul capitol, iar Produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Pentru clarificare, in situatia in care Clientul notifica intentia de denuntare unilaterala a Contractului conform prezentului capitol, situatie care atrage obligatia din partea Vanzatorului de rambursare a sumelor platite de catre Client in ziua in care Clientul returneaza produsul doar in Punctul de Ridicare al Produselor.
Conform OUG 34/2014, sunt exceptate de la dreptul de retragere, in ceea ce priveste contractele la distanta (printre altele), urmatoarele: (i) furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar; (ii) furnizarea de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care profesionistul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere; (iii) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid; (iv) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator; (v) furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente; (vi) furnizarea de bauturi alcoolice al caror pret a fost convenit in momentul incheierii contractului de vanzare, a caror livrare nu poate fi efectuata inainte de 30 de zile si a caror valoare reala depinde de fluctuatiile de pe piata pe care profesionistul nu le poate controla; (vii) furnizarea de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare; (viii) furnizarea de ziare, periodice si reviste, cu exceptia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicatii; (ix) furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere.
Astfel, in acord cu prevederile legale mentionate mai sus, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a nu da curs optiunii Clientului de a se retrage din contractul la distanta si, astfel, de a returna Produsele achizitionate, de exemplu atunci cand este vorba despre Produse care, prin natura lor, sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid (cum ar fi alimentele), sau Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator (cum ar fi lenjeria intima, costume de baie, produsele cosmetice), sau Produse constand in inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare (ex. DVD vandut sigilat in folie de plastic care a fost deschis).
Produsele care constituie un pachet (ansamblu) cu pret stabilit per pachet pot fi returnate in cadrul termenului de retragere numai in componenenta integrala a acelui pachet (ansamblu). Clientul nu poate exercita dreptul de retragere doar partial, cu privire doar la o parte din componentele pachetului (ansamblului).
Situatiile in care Clientii returneaza Produse deoarece acestea prezinta defecte de fabricatie vor fi solutionate conform prevederilor din acesti Termeni si Conditii privind garantia Produselor.
B. Frauda
Vanzatorul nu solicita Clientilor sai prin niciun mijloc de comunicare (e-mail/telefonic/SMS/ etc) informatii referitoare la date confidentiale de tip conturi/carduri bancare sau parole personale.
Clientul isi asuma intreaga responsabilitate pentru divulgarea unui tert a datelor sale confidentiale.
Vanzatorul declina orice responsabilitate, in situatia in care un Client ar fi/ este prejudiciat sub orice forma de catre un tert care ar pretinde ca este/reprezinta interesele Vanzatorului. Clientul va informa Vanzatorul asupra unor asemenea tentative, folosind datele de contact indicate de Vanzator.
Vanzatorul nu promoveaza SPAM-ul. Orice Client care a furnizat explicit adresa sa de e-mail in Magazinul Web poate opta pentru dezactivarea Contului de Client aferent acestei adrese de e-mail.
Comunicarile realizate de catre Vanzator prin mijloace electronice de comunicare la distanta (i.e. e-mail) contin datele de identificare complete si conforme ale expeditorului sau legaturi catre acestea, la data transmiterii continutului.
C. Limitare de responsabilitate
Vanzatorul nu isi asuma responsabilitatea in cazul neexecutarii sau executarii necorespunzatoare a contractului fie din cauza Clientului, fie din cauza unei actiuni insurmontabile sau imprevizibile a unei terte parti, fie din cauza unui caz de forta majora.
Vanzatorul nu poate fi tinut responsabil in nici un fel in fata niciunui Client care utilizeaza Magazinele Web sau continutul acestuia, altfel decat in limita prevederilor inscrise in CGV cora.
Vanzatorul nu garanteaza Clientului acces la Serviciul oferit prin intermediul Magazinele Web, in lipsa inregistrarii de catre acesta din urma, prin parcurgerea etapelor de inregistrare mentionate in Sectiunea 3 a CGV cora, si nu ii confera dreptul de a descarca sau de a modifica partial si/sau integral Continutul, de a reproduce partial sau integral Continutul, de a copia, sau de a exploata orice Continut in orice alta maniera, sau de a transfera vreunui tert orice Continut asupra caruia are si/sau a obtinut acces, in baza unui acord de utilizare, fara acordul prealabil scris al Vanzatorului.
Vanzatorul nu raspunde de continutul, calitatea sau natura altor website-uri la care se ajunge prin legaturi din Continut, indiferent de natura acestor legaturi. Pentru respectivele website-uri, raspunderea o poarta, integral, proprietarii acestora.
Vanzatorul este exonerat de orice vina in cazul utilizarii website-urilor si/sau al Continutului transmis catre un Client, prin orice mijloc (electronic, telefonic, etc.), prin intermediul website-urilor, e-mail-ului sau al unui angajat al Vanzatorului, atunci cand aceasta utilizare a Continutului poate sau produce pagube de orice natura Clientului si/sau oricarui tert implicat in acest transfer de Continut.
Vanzatorul nu ofera niciun fel de garantii directe sau indirecte ca:
· Serviciul va fi potrivit cerintelor Clientului;
· Serviciul va fi neintrerupt, sigur sau fara erori de orice fel;
· Produsele/Serviciile obtinute gratis sau contra cost prin intermediul Serviciului vor corespunde cerintelor sau asteptarilor Clientului;
In limita prevederilor CGV cora, operatorii, administratorii si/sau proprietarii website-ului nu sunt sub nici o forma responsabili pentru relatiile sau consecintele acestora rezultand din, dar nelimitandu-se la, achizitii, oferte speciale, promotii, promovari, sau oricare alt tip de relatie/ legatura/ tranzactie/ colaborare/ etc. care pot aparea intre Client si oricare dintre cei care isi fac promovare directa sau indirecta prin intermediul Magazinelor Web.
D. Legea aplicabila
CGV cora vor fi aplicate si interpretate in conformitate cu legislatia romana.
In cazul in care orice prevedere a CGV cora este declarata nula sau inaplicabila, aceasta prevedere va fi interpretata in asa fel incat sa reflecte cel mai bine intentiile partilor, iar restul prevederilor vor fi considerate aplicabile de plin drept.
Neaplicarea sau nerevendicarea aplicarii de catre Cora a oricarei dispozitii prevazute in CGV cora sau a oricarui drept al sau, nu se va interpreta in niciun caz ca renuntarea Cora la o astfel de dispozitie sau la un astfel de drept.
E. Politica de Confidentialitate.